"Blond denk ik?!" - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Tamara Tegelaar - WaarBenJij.nu "Blond denk ik?!" - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Tamara Tegelaar - WaarBenJij.nu

"Blond denk ik?!"

Blijf op de hoogte en volg Tamara

11 Maart 2017 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Na wat heerlijke stagedagen, een school bezocht te hebben en mogen toekijken hoe een 'social worker' aan ruim 150 kinderen het onderwerp 'communicatie' door middel van spellen uitlegde en weer creatief geweest te zijn voor de bibliotheek, was mijn weekend een echte "ramp"!

Het begon vrijdag... We hadden eerst een vergadering om 10.00 en daarna zouden we naar het strand gaan, want het was 37 graden, dus een erg warme dag. We wilde graag naar een ander strand en nu wij de auto hebben, is dat mogelijk. Helaas.. Ik sloot mezelf buiten van mijn eigen kamer en moest de huisbaas vragen mijn kamer te openen. Makkelijk dacht ik nog, maar niks is minder waar toen bleek dat er geen reserve sleutel van mijn kamer bleek te zijn. Er zou dus iemand moeten komen om mijn slot open te breken. Een zogenoemde "slotenmaker".. Grappig want deze man was ook onze schoonmaker in huis, maar hij kan natuurlijk van alle markten thuis zijn en ik moest dus een beetje vertrouwen in hem hebben. Na een tijd gewacht en toegekeken te hebben naar zijn werk, besloot ik mij ermee te gaan bemoeien. Hij stond op het punt mijn deur te slopen, dus gaf ik heb de tip om het slot eraf te krijgen. Dit lukte, maar ondertussen was mijn slot compleet verwoest en zat ik dus met een kamer zonder slot. Ik vertrouw niet echt iemand met zoveel waardevolle spullen in mijn kamer (zeker nadat er meerdere vreemde mensen in ons huis waren), dus legde ik mijn spullen bij Leoni in de kamer. Ondertussen zou er iemand komen om een nieuw slot op mijn deur te zetten. Wij zijn toen maar naar het strand gegaan, want het kon wel even duren voordat er iemand zou komen.

Wat een prachtig, groot strand is Camps Bay. Het enige nadeel is dat het water extreem koud is vergeleken met andere stranden, maar goed, even doorbijten en daarna heerlijk zonnen. Helaas werden we niet echt met rust gelaten en wilde twee oudere mannen ons graag meenemen om wat te drinken in de avond. Nee bedankt!
Na erg in de gaten gehouden te worden zijn wij uiteindelijk verderop gaan zitten en daarna naar huis vertrokken.

Eenmaal thuis, had ik mijn nieuwe slot op de deur. Ik was gelukkig en pakte mijn spullen uit de kamer van Leoni en zette alles netjes terug.
Na het eten even lekker al het zand van ons af spoelen en daar gebeurde het weer... Ik sloot mezelf gewoon weer buiten van mijn eigen kamer!! Waar ik die dag met mijn hoofd was, weet ik even niet, maar ik was er duidelijk niet bij. Inmiddels wist ik dat er een reserve sleutel was, dus appte ik de huisbaas met de vraag of zij langs kon komen.
Helaas... ze was een weekend weg en zou t/m maandag wegblijven. Tot zolang dus zonder mijn spullen in mijn kamer (kleding, douchespullen, tandenborstel, geld, enz.). Dat was voor mij niet echt een optie, dus hebben wij eerst geprobeerd met meerdere huisgenoten mijn kamerdeur open te krijgen met allerlei voorwerpen. Van messen, ijzerdraad, tangen tot pasjes.. Niks wilde ervoor zorgen dat mijn deur open ging.
Dat werd een nacht bij Leoni slapen en gebruik maken van haar kleding en geld om de volgende dag ( om 8.00) in de trein te stappen naar Simons Town (ruim 1 uur reizen), maar dat had ik er wel voor over. Na flinke vertraging door een trein die niet meer verder wilde en een bus en een Uber te moeten nemen, zijn wij na 4 uur weer terug met de sleutel voor mijn kamer.

Na onze 'road trip' zijn wij weer lekker naar Camps Bay gegaan om alles te vergeten en erom te kunnen lachen.
Ik draag dus nu altijd mijn sleutel bij mij en laat mijn deur open wanneer in mijn huis ben. Hopelijk heb ik ervan geleerd, want ik maak het liever niet vaker mee.

Vanavond lekker op stap en morgen uitslapen en aan school werken.
Dat was/ is mij een weekend wel! Achteraf kan ik er gelukkig hard om lachen.

Tot zover mijn "blonde actie". Tot de volgende blog!
Tamara

Actief sinds 20 Dec. 2016
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 89573

Voorgaande reizen:

20 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: